För företag som verkar inom handel och logistik är effektiv och välorganiserad frakthantering en nyckelfaktor för framgång. Här är tillgång till fullständig och korrekt information av största vikt. Därför har vi utvecklat TKL Portalen – en digital plattform för ökad kontroll och enklare hantering av dina frakter.

Oavsett om det gäller sjö-, tåg-, lastbils- eller flygfrakt erbjuder plattformen betydande fördelar – effektivare frakthantering, tidsbesparingar och kostnadsminskningar. Genom att dra nytta av vår innovativa kundportal kan du optimera din logistik och öka din konkurrenskraft på marknaden.

Inte bara en bokningsportal

Kärnan i TKL Portalen är mer än bara en bokningsportal, det är en omfattande plattform utformad för att optimera varje logistisk aspekt kring att frakta gods – globalt som nationellt. Från bokning till spårning och vidare använder vi innovativ teknik för att förenkla frakt och logistik för företag i alla storlekar.

Plattformen sammanför godsflöden och ger alla intressenter, anställda, kunder och leverantörer, tillgång till nödvändig information och verktyg på ett ställe. Med ett användarvänligt gränssnitt, som är speciellt utvecklat för att fylla dina behov och göra dina frakter enklare, är TKL Portalen den enda plattformen du behöver för logistik- och frakthantering.

Fördelar med TKL Portalen

Effektivare hantering av frakter – genom hela värdekedjan

Med vår plattform får du enkel och snabb tillgång till all information och verktyg du behöver för att hantera dina transporter. Du kan även bjuda in dina leverantörer och kunder, för att de själva ska få möjlighet att nyttja plattformen genom att till exempel boka frakter och spåra leveranser.

Följ upp och se detaljerad status för dina frakter på sändningsnivå, skicka in nya fraktbeställningar, jämföra priser och transportsätt och få snabb återkoppling på förfrågningar. Utöver detta erbjuder TKL Portalen också digital dokumenthantering för allt från fakturor och packlistor, till etiketter och tulldokument. Allt för att effektivisera din hantering av frakter.

Tidsbesparingar – samla allt på en plattform

Effektivitet innebär också tidsbesparingar – genom att få tillgång till alla verktyg och data på en och samma plattform ödslar du ingen tid på att navigera i olika system och hemsidor. Automatiserade processer, som bokningshantering, spårning och dokumentation, minimerar manuell hantering. På så sätt kan du till exempel undvika onödigt mailande, administration och registrering i externa system eller sökande efter dokument och spårningslänkar.

Kostnadsminskningar – minska manuell hantering

TKL Portalen bidrar till kostnadsminskningar, inte minst genom ovan två nämnda fördelar. Utöver att effektivisera och förenkla hanteringen av frakter kan plattformen också bidra till att undvika fel och misstag från manuell hantering. Därmed kan du uppnå kostnadsbesparingar i form av färre felbokningar och mindre tid som ägnas åt korrigering. Du kan dessutom säkerställa kostnadseffektivitet genom att jämföra transportsätt och välja det mest optimala valet för dina behov.

Fraktstatistik – ökad insyn och förståelse

Som en del i att hjälpa dig att effektivt hantera och förstå dina transporter ger vår plattform dig tillgång till rapporter med all sändningsstatistik. Du kan filtrera statistiken på exempelvis leverantör, mottagare eller transportsätt. Dessutom kan du kontrollera statistik för olika parametrar – för att du enkelt ska få en översiktlig insyn i allt från kostnader till fraktvolymer.

Klimatpåverkan – beräkna och jämför

I ett samhälle där lagar och regelverk, och inte minst konsumenters medvetenhet, kring klimatförändringar växer, ökar också betydelsen av att förstå och minska sin klimatpåverkan. Vi vill med vår plattform ge möjlighet till en ökad insyn och förståelse för transporters påverkan på klimatet. Därför finns det, utöver statistik som fraktkostnader och volymer, i TKL Portalen även rapporter för dina sändningars växthusgasutsläpp. Du kan dessutom beräkna och jämföra utsläpp för olika transportalternativ – för att minimera din klimatpåverkan.

Moderna och digitala lösningar med personlig service

TKL Portalen är framtagen för dig som söker enkelhet och effektivitet i din logistikhantering, var du än befinner dig. I portalen har du möjlighet att jämföra fraktkostnader, smidigt boka transporter och effektivt hantera alla nödvändiga dokument. Dessutom får du realtidsinformation om dina transporters status, för full kontroll hela vägen.

Med TKL Portalen kan du samla all din logistik- och frakthantering i en enda plattform. Givetvis är din personliga kontakt hos oss alltid bara ett telefonsamtal bort. Upplev en enklare frakthantering med ett digitalt logistiksystem du också. Välkommen till logistik som den borde vara.

Är du redo att upptäcka ett enklare sätt att hantera frakt? Kom och upplev skillnaden tillsammans med oss. Boka en personlig konsultation idag, så kan vi i detalj gå igenom hur våra lösningar kan skräddarsys för att möta dina specifika behov.

Publicerat: 2024-05-20

Kontakta oss