Flygfrakt är för många ett effektivt sätt att frakta sitt gods på, men det kräver också mycket logistik. Med TKL Kundportal blir er flygfrakt så enkel den kan bli – boka direkt i plattformen så sköter vi resten. Läs vidare och upptäck hur vi kan hjälpa er att kostnads- och tidseffektivisera er frakthantering med hjälp av digitaliserade processer.
Snabba leveranser med flygfrakt
Ibland är tid en avgörande faktor i valet av transportmedel och då är flygfrakt det givna alternativet. För transporter från Asien till Sverige är ledtiden på sex dygn överlägset snabbare än tågfrakt som har en ledtid på 23 dagar. Bokar ni dessutom en expresstransport finns möjlighet att korta ned ledtiden till så mycket som två till tre dygn. För gods som måste fram fort är flygfrakt därmed ett effektivt alternativ som säkerställer snabba leveranser.Om ni fraktar mindre volymer kan ni även tjäna ekonomiskt på att frakta godset via flyg, då flygfrakt ofta kan vara det billigaste alternativet vid mindre försändelser. Det gäller alltså att jämföra transportpriser för just ert specifika gods – något ni enkelt kan göra i TKL Kundportal.
Samla alla viktiga dokument
Med all flygfrakt tillkommer flera nödvändiga dokumentprocesser som riskerar att försena leveransen om inte alla dokument är i sin ordning. Som importerande företag är det ett krav att ni har koll på allt från försäkringar till fakturor och packlistor gällande ert gods. Genom att använda TKL Kundportal samlar ni enkelt alla nödvändiga dokument online och kan snabbt upptäcka eventuella misstag eller saknade dokument. En digital hantering av fraktdokument både tid- och kostnadseffektiviserar era flygfrakter och ni kan istället fokusera på er kärnverksamhet. Logistik som det borde vara helt enkelt!
Effektiva transporter med realtidsinformation
I TKL Kundportal kan ni enkelt jämföra kostnader för de tillgängliga fraktalternativen och boka era frakter online. Med hjälp av realtidsinformation om vart ert gods befinner sig har ni möjlighet att optimera och analysera era arbetsflöden för en ännu snabbare leverans till slutkund. Ni har full insyn i er flygfrakt 24 timmar om dygnet och kan förmedla denna information vidare till era kunder – en värdefull framgångsfaktor i en bransch som värdesätter transparens.
Vill ni också ta er flygfrakt till nya höjder? Som kund hos oss får ni en av våra erfarna specialister som personlig kontakt – alltid bara ett telefonsamtal bort. Välkommen att ta kontakt med oss för att få mer information om hur ni bäst tar er verksamhets logistik- och frakthantering till nästa nivå.
Kontakta oss Vår kundportal