Fördelar med TKL Kundportal och digital frakthantering

Hem

/

Nyheter

/

Fördelar med TKL Kundportal och digital frakthantering

Fördelar med TKL Kundportal och digital frakthantering

logistik-frakt-containrar

Digitaliseringen av hanteringen av transportflöden rör sig stadigt framåt vilket skapar nya möjligheter för företag som förlitar sig på global logistik. Som ett resultat av detta är det idag enklare att maximera den ekonomiska potentialen genom att effektivisera arbetsflöden och beslutsfattande. TKL erbjuder en innovativ plattform via vår kundportal för att effektivisera er logistikhantering och samtidigt göra den mer kostnadseffektiv. Vi listar fler fördelar med vår kundportal nedan.

Fördelar med TKL Kundportal

Med alla fraktdokument samlade i TKL Kundportal, i kombination med realtidsinformation kring fraktbokningar, får ni en total överblick över transportflödet. Att enkelt och tydligt se vilka fraktdokument som finns registrerade och vilka som saknas ger en fullständig kontroll, som i sin tur förenklar och effektiviserar arbetet. Med TKL Kundportal säkerställer ni att godset transporteras med alla nödvändiga dokument och ni har total överblick genom hela transportprocessen. Som resultat av detta undviks kostnadskrävande stopp längs transportsträckan.

Användarvänligt gränssnitt
TKL Kundportal är en helhetslösning för er som vill ta kontroll över frakthanteringen digitalt. Gränssnittet är användarvänligt vilket gör det enkelt att få en total överblick och kontroll över frakthanteringen.

Beräkna och jämför kostnader
TKL Kundportal erbjuder även möjligheten att jämföra priset på olika fraktalternativ. Se över alternativen och jämför kostnaderna – på så vis kan ni spara både tid och pengar.

Jämför fraktalternativ
Genom att identifiera era behov kan ni i kundportalen jämföra olika fraktalternativ för att hitta den bästa lösningen för er och samtidigt täcka era behov.

Personlig service
Hos oss får du alltid en personlig kontaktperson som sätter sig in i din verksamhets behov som du alltid kan vända dig till.

Digital frakthantering
I vår kundportal är det enkelt att ladda upp och hantera alla fraktdokument som rör din transport.

Realtidsinformation
Kundportalen erbjuder en nyttig funktion där ni kan få realtidsinformation gällande status på dina frakter.

Vill ni också använda TKL Kundportal?

Som kund till TKL Logistics får ni tillgång till vårt kraftfulla verktyg, TKL Kundportal. Dessutom har ni givetvis alltid tillgång till personlig service. Vill ni veta mer om hur ni kan ta ert företags transporthantering till nästa nivå med hjälp av TKL Kundportal? Ni är varmt välkomna att kontakta oss så hjälper vi er.

Vår kundportal Kontakta oss
TKL Logistics