Vår vision är att alltid erbjuda de mest kvalitativa transportlösningarna på marknaden, på det mest lättillgängliga sättet som möjligt. Våren 2020 lanserade vi på TKL Logistics en av våra största satsningar på att förenkla och förbättra logistikhanteringen för våra kunder — TKL Kundportal.
Fördelarna och möjligheterna som uppstår med ett digitaliserat arbetssätt i vår egenutvecklade plattform har lett till mycket positiv respons från både mångåriga och nytillkomna kunder. Vi är därför både stolta och glada över att nu kunna presentera en omfattande uppdatering med nya värdefulla funktioner och en ännu bättre användarupplevelse.
Bokning
Utöver att söka fram priser och heltäckande information om tillgängliga fraktmöjligheter kan man nu även genomföra bokningar på egen hand direkt i portalen.
Fraktdokument
Hanteringen av fraktdokument har utökats och man kan nu när som helst exportera exempelvis fakturor och packlistor från portalen, men även fraktsedlar och etiketter för märkning av gods.
Integration
Genom att koppla sitt eget affärssystem mot vårt API får hela företaget nytta av realtidsinformationen i TKL Kundportal — vilket gynnar allt från kundservice till ekonomistyrning. Vilka möjligheter som finns och hur API:et fungerar hittar du i vår API-dokumentation.
Användarvänlighet
Ett snabbare och tydligare gränssnitt gör det ännu lättare än tidigare att navigera runt i kundportalen och att ladda urvalet av den mängd data som finns att tillgå.
Framtidssäkring
Den tekniska strukturen i sin helhet har optimerats för att ytterligare säkerställa en stabil och effektiv kontinuerlig vidareutveckling av TKL Kundportal under många år framöver.
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om uppdateringen av TKL Kundportal eller om något annat vi kan hjälpa dig med.
Kontakta oss