Vi vet att logistikhantering är ett komplext arbete där det ställs allt högre krav på korta ledtider och kostnadseffektiva lösningar. Därför skapade vi TKL Kundportal – en användarvänlig plattform där ni kan ta full kontroll över er logistik och förbli konkurrenskraftiga. Optimera era processer, effektivisera ert arbete och öka er lönsamhet genom transparent realtidsinformation. Läs vidare så förklarar vi hur kundportalen hjälper er att kostnadseffektivisera er tågfrakt och lastbilsfrakt.

Jämför priser direkt i plattformen

Att hitta den mest lönsamma frakten är en prioriterad fråga för importerande företag. Inte sällan är denna process ett komplext arbete där många aspekter måste vägas mot varandra för att hitta den transportmetod som är mest gynnsam för företaget. I TKL Kundportal kan ni enkelt jämföra priser och hitta den bästa lösningen för just er. Tågfrakt och lastbilsfrakt är två attraktiva alternativ som båda två erbjuder kostnadseffektiva fraktlösningar som ni enkelt kan boka direkt i plattformen.

Tågfrakt

Att frakta godset via tåg är både billigare än flyg och snabbare än sjöfrakt – dessutom är det ett attraktivt alternativ för företag som värderar en stark hållbarhetsprofil. Om ni är ute efter en kostnadseffektiv fraktmetod utan en allt för lång ledtid är alltså tågfrakt ett utmärkt alternativ. Kostnaden beror till stor del på om ni fraktar med LCL (Less than Container Load) eller FCL (Full Container Load). Med hjälp av TKL Kundportal kan ni enkelt jämföra priserna för er tågfrakt och få realtidsinformation om såväl kostnader som aktuella leveranser.

Lastbilsfrakt

Inom Europa är lastbilsfrakt den vanligaste fraktmetoden, men det är även ett attraktivt val för företag som importerar från Kina. Det är en snabbare lösning än tågfrakt och ger större flexibilitet gällande transportsträckan och lastningsplatser. Du bokar antingen en hel transport (FTL – Full Truckload) eller så delar du lastutrymmet med andra företag (LTL – Less than Truckload). Ni ser alla tillgängliga alternativ i kundportalen och kan där enkelt välja den fraktmetod som passar er bäst utifrån aspekter som kostnader och ledtider. Enkel logistik helt enkelt, så att ni istället kan lägga era arbetstimmar på er kärnverksamhet.

Undvik kostsamma förseningar

Med TKL Kundportal får ni alltid transparent realtidsinformation om vart i världen er tågfrakt eller lastbilsfrakt befinner sig och vad status är. Detta öppnar upp för ett effektivt logistikflöde där ni kan göra ändringar utefter den aktuella informationen och undvika kostsamma stopp och förseningar. Ni kan enkelt jämföra ledtiden på olika transporter och hitta den fraktlösning som är mest tidseffektiv för ert gods.

Effektivisera ert pappersarbete

Att importera varor medför en hel del pappersarbete och det är viktigt att alla fraktdokument är i sin ordning vid en eventuell kontroll. I TKL Kundportal kan ni ladda upp alla era dokument på ett och samma ställe för en trygg och pålitlig dokumenthantering, så att er logistik fortlöper på ett effektivt sätt. Ni får full kontroll över er tågfrakt och lastbilsfrakt och undviker dyra misstag. Med hjälp av den senaste API-tekniken kan ni dessutom effektivisera ert arbete ytterligare genom att hämta uppladdade dokument direkt till ert affärssystem.

Vill ni också uppleva fördelarna med TKL Kundportal?

Som kund till TKL Logistics får ni tillgång till TKL Kundportal som hjälper er att spara tid och pengar genom effektiv logistikhantering. Dessutom har ni givetvis alltid tillgång till personlig service. Välkommen att kontakta oss för att veta mer om hur ni kan ta ert företags transporthantering till nästa nivå med hjälp av TKL Kundportal.

Kontakta oss Vår kundportal