När vi summerar årets första månader kan vi konstatera att sjösidan hittills präglats av en alltmer stabil logistikkedja med en större tillgänglighet på containrar och plats på fartygen. Vi ser inte heller några större utmaningar med trängsel i och kring hamnarna. Det är färre containrar i omlopp och rederierna prickar in sina anlöpsfönster i hamnarna på ett betydligt bättre sätt jämfört med tidigare. Med detta sagt och med referens till gårdagens kundbrev kring de nyss lagda varslen i en del svenska hamnar hoppas vi på en minimal / liten påverkan även i närtid.
 
Vi är mycket tacksamma för den support ni ger oss och vi uppskattar den framåtlutade dialog vi har med er. Det finns nämligen en hel del bra saker att titta på tillsammans för att göra er vardag ännu mer tids- och kostnadseffektiv med en så låg klimatpåverkan som möjligt. Två frågeställningar som vi dagligen möter: 

Hur kan jag som kund förenkla och effektivisera min logistikhantering genom TKL?
Vår uppskattade TKL Portal är ständigt under utveckling och vi ser inga gränser vad den kan erbjuda. Förutom att vi samlar all viktig sändningsinformation och dokumentation i realtid på ett ställe, så kan ni även boka era sändningar med några enkla knapptryck. Vi ser en efterfrågan hos flera kunder att låta kundens affärssystem kommunicera direkt med TKL Portal. Några kunder är redan igång, hör gärna av er till oss så berättar vi mer.

Vilken klimatpåverkan genereras när jag som kund köper en transport genom TKL?
Idag kan ni se hur det ser ut för varje enskild transport samt jämföra med andra transportsätt. Ni har tidigare i veckan fått ett kundbrev inom området och vi hoppas att så många som möjligt av er vill vara med och samarbeta i vårt hållbarhetsprojekt, så att vi tillsammans kan minska effekten på klimatet.

Vi hoppas att ni fortsatt får njuta av en härlig sommar, så ses och hörs vi efter semestrarna igen.
 
Vi har öppet hela sommaren, det är bara att höra av er om ni behöver support!

Logga in på kundportalen Kontakta oss